Alegerea tipului potrivit de semnalizare pentru afacerea dvs. nu este doar o decizie practică, este totodată și una strategică, care influențează semnificativ modul în care afacerea dvs. este percepută de public. În timp ce semnele luminoase captează adesea primele atenția, o reclamă neluminoasă oferă o modalitate mai subtilă, dar cu potențialul de a fi la fel de eficientă în condițiile potrivite, de a vă face cunoscut. În acest articol ne propunem să luăm sub lupă câteva scenarii în care alegerea unei semnalizări neluminoase ar putea prezenta avantaje pentru afacerea dvs., și vom lua în considerare factori precum costul, întreținerea, cerințele de reglementare, estetica și programul de lucru potențial cu public al businessului. Această analiză sperăm că vă va da câteva perspective în plus în luarea unei decizii informate, care să se alinieze cât mai fidel obiectivelor afacerii dvs. și contextului în care businessul dvs. își desfășoară activitatea.
Investiție inițială: Reclamele neluminoase sub un anumit grad de complexitate sunt în general mai accesibil de produs decât versiunile lor de dimensiuni similare, cu iluminare. Absența componentelor electrice și a sistemelor mai mult sau mai puțin complexe de iluminat reduc semnificativ costurile de producție, făcându-le o alegere ideală pentru companiile care doresc să minimizeze investițiile inițiale.
Costuri operaționale: Pe lângă costurile inițiale mai mici, semnele neluminoase pot fi mai ieftin de întreținut în timp. În plus, nu folosesc energie electrică, ceea ce nu numai că reduce cheltuielile curente cu utilitățile, dar elimină și nevoia de a gestiona costurile asociate cu mentenanța tehnologiilor de iluminat, făcându-le o opțiune mai puțin viabilă din punct de vedere economic pentru întreprinderile mici sau cele cu bugete de publicitate limitate. De asemenea, acest lucru poate fi deosebit de avantajos în zonele în care prețurile la energie electrică sunt mari, sau în care alimentarea electrică este dificil de implementat (zone rurale, montane etc.).
Autorizări mai facile: reclamele neluminoase se pot confruntă cu provocări mai puține în ceea ce înseamnă obținerea de autorizări. Multe orașe și municipalități impun reglementări stricte și procese complexe de autorizare pentru semnalizarea - în special în zonele istorice sau rezidențiale. Astfel de reglementări pot include restricții referitoare la luminozitatea, dimensiunea și orele de funcționare ale semnelor luminoase, făcându-le o alegere complicată în anumite situații. Reclamele neluminoase ocolesc adesea aceste reglementări stricte, oferind o soluție de compromis, sacrificând vizibilitate în favoarea unei autorizări mai simple și mai puțin birocratice.
Un număr mai mare de opțiuni referitoare la materiale și designul reclamei: ne confruntăm adesea cu solicitări de realizare a unor produse de semnalizare luminoasă (logo-uri volumetrice, în preponderență), cu specificații foarte precise și stricte legate de material/cromatică, și cu elemente de design care (fie din cauza dimensiunilor mici, a formei etc.) fac ca reproducerea în forma volumetrică luminoasă solicitată să fie dificilă sau imposibilă. Nefiind necesară includerea componentele de iluminat oferă reclamelor neluminoase un avantaj în ceea ce privește gamă de materiale și opțiunile de design. Se pot alege materiale care ar putea fi nepotrivite pentru o reclamă luminoasă, (anumite tipuri de lemn, anumite moduri de lucru cu metal, spume de polistiren sau țesături). În mâinile designerului potrivit, această flexibilitate poate permite modele unice, care pot reflecta mai fidel imaginea și etosul unei mărci, fără constrângerile impuse de nevoia de iluminare încorporată.
Integrarea în contextul arhitectural: reclamele neluminoase construite adecvat se pot integra uneori mai bine în contextul zonei, menținând aspectul de integritate arhitecturală al unei clădiri sau al peisajului. Acest lucru poate fi deosebit de important în zonele istorice, unde modernitatea evidentă a semnelor luminoase uzuale ar putea intra în conflict cu estetica impusă a zonei.
Optimizare pentru vizibilitate la lumina zilei: Dacă afacerea dvs. funcționează în principal în timpul zilei, lumina naturală poate fi suficientă pentru a vă face reclama perfect vizibilă. În cazul în care nu doriți să vă semnalați prezența și pe timp de noapte, vă faceți griji legate de excesul de clienți potențiali, și doriți să fiți vizibili doar "în timpul programului", costurile suplimentare presupuse de soluțiile luminoase de producție publicitară ar putea să nu fie justificate. În acest context, reclamele neluminoase pot fi la fel de eficiente în a atrage atenția potențialilor clienți în timpul orelor de zi, pentru companiile care se închid înainte de întuneric sau sunt situate în zone în care traficul pietonal pe timp de noapte este minim, beneficiile semnalizării luminoase pot fi neglijabile. Acest lucru este relevant în special pentru întreprinderile din zonele suburbane sau rurale, unde activitățile de seară sunt limitate. În astfel de cazuri, investiția în iluminare nu se traduce prin vizibilitate sau vânzări sporite, făcând semnele neluminoase o opțiune mai practică și mai prietenoasă cu bugetul.
Pe de altă parte:
Această listă de posibile avantaje ale reclamelor neluminoase ar putea distrage atenția de la faptul că există numeroase situații în care o reclamă luminoasă poate spori semnificativ vizibilitatea și impactul unei afaceri
Vizibilitate extinsă: afacerile care își desfășoară activitatea până seara târziu sau non-stop, o serie de businessuri HORECA - baruri, restaurante, sau săli de fitness, dar și magazine de proximitate, beneficiază de pe urma semnalizării luminoase. Aceste reclame asigură că afacerea este vizibilă și disponibilă și în regim nocturn. De asemenea, o reclamă luminoasă amplasată în zone cu trafic nocturn crescut are toate șansele să atragă interesul potențialilor clienți, chiar dacă programul s-a încheiat deja în momentul contactului cu aceasta.
Importanța ieșirii în evidență în mulțime face ca, în zonele comerciale extrem de competitive, reclamele luminoase să fie mai mult decât necesare. În acest context, plusul de vizibilitate pe care acest tip de semnalizare îl oferă face de multe ori diferența dintre succesul unei afaceri și.. "mai-puțin-decât-succesul" ei, să spunem.
Îmbunătățirea memorabilității unui brand: semnalizarea luminoasă ajută la consolidarea prezenței mărcii în mintea consumatorilor, prin creșterea vizibilității acesteia. În mediile urbane, de-a lungul traseelor cu trafic ridicat, unde pot atrage cu succes privirile trecătorilor, reclamele luminoase contribuie semnificativ la brand awareness și brand recall, constituind în continuare un aspect important al publicitatii out of home.
Dacă în cazul reclamelor neluminoase designerul se poate exprima cu ajutorul culorilor, texturilor, suprafețelor și formelor, adăugarea luminii la această paletă este echivalentă cu adăugarea unor elemente cu de vocabular cu totul noi în limbajul cu care acesta se va putea exprima. De la o lumină subtilă de tip halou, până la tradiționalele casete luminoase cu fețe colorate, această metodă suplimentară de expresie aduce după sine o gamă largă de variante de implementare, care pot fiecare contribui în felul propriu la vizibilitatea, interesul vizual generat și, utilizate adecvat, chiar la valoarea estetică a reclamei dvs.
Alegerea între un tip de reclamă luminoasă sau neluminoasă ar trebui să fie o decizie strategică bazată pe o evaluare cuprinzătoare a nevoilor specifice ale afacerii dvs., a mediului de operare și a constrângerilor bugetare.
În ceea ce privește recomandările legate de autorizări și aspecte birocratice, este vital să vă informați în prealabil la autoritățile locale de care depinde sediul / punctul de lucru pentru care intenționați să investiți într-o reclamă - aici am expus o serie de situații posibile, însă realitatea întâlnită "în teren" ar putea diferi semnificativ.
În timp ce semnele neluminoase oferă simplitate și rentabilitate pentru anumite scenarii, semnele luminoase oferă o vizibilitate incomparabilă și potențialul de consolidare a prezenței pe piață în altele. În luarea acestei decizii importante, este important să luați în calcul toți factorii, pentru a vă asigura că reclama vă îndeplinește obiectivele estetice și operaționale și vă dă oportunitatea să valorificați la maxim investiția făcută.